Prostori koji pokreću na kretanje
Prostori koji pokreću na kretanje
Nikola Bačić, Udruženje građana “Nešto Više”
Jezgra sportaša i rekreativaca u Mostaru desetljećima je velika i jaka. U gradu egzistiraju i aktivnosti koje provode razni klubovi, udruge i neformalna društva za planinarenja, bicikliranje, jogging i tako dalje. Dok se nedostatak olimpijskog bazena osjeti u funkcioniranju plivačkih klubova, posebno potencirano u javnosti uspjesima Lane Pudar, drugi sportovi za koje su potrebna nešto manja ulaganja ostaju često zanemarena.
Mostarski trkači nemaju uvjetnu stazu koja bi im služila za treninge i pripreme tijekom cijele godine. Nedostaje ili rasvjeta ili je sigurnost upitna ili tartan staza, a o treningu u zatvorenom mogu samo maštati.
Iako grad podržava rad biciklističkog kluba i saveza, unatoč velikom broju odraslih članova, zbog nedostatka biciklističkih staza i prostora za treniranje, upitno je pitanje sigurnosti biciklista kao sudionika u prometu, pa članovi kljuba mogu biti samo punoljetne osobe. Djeca zainteresirana za bavljenje biciklizmom tako su uskraćena za vještine i iskustva s kojima njihovi vršnjaci iz drugih većih gradova u BiH nemaju problema. Slična je stvar i sa malim trkačima, talent se obično ne otkrije ili se otkrije prekasno, pa Mostar gubi kompetitivne pojedince koji bi kroz sport mogli biti najbolji ambasadori grada.
Zbog toga je Nešto Više kroz projekt Prostori koji pokreću odlučio u suradnji sa klubom Herzegovina Bike i Udrugom za promicanje sporta i kretanja Kinezis Mostar pokloniti mostarskim osnovnoškolcima djelić potrebne infrastrukture i iskustva.
Sa biciklistima profesionalcima u sklopu Svjetskog dana bez automobila održana su predavanja i vježbe poligona u četiri osnovne škole na širem području Mostara (Bijelo Polje, Buna, Blagaj, Rodoč), te su djeca koja pokazuju entuzijazam prema biciklizmu mogla pred trenerima pokazati što znaju i eventualno postati podmladak Herzegovina bike kluba.
Za Svjetski dan sporta u školama sa predstavnicima Kinezisa, Nešto Više poklonio je motoričke poligone iscrtane na dječjim igralištima. Poligone su dizajnirali profesionalni terneri i profesori kineziologije, a iscrtali su ih voloneri Kinezisa zajedno s djecom. Iz Kinezisa ističu kako su ovakvi poligoni korisno pomagalo za nastavu iz tjelesne kulture za niže razrede osnovnih škola, učiteljima pomažu da detektiraju motorički izuzetno sposobnu djecu kojoj kasnije mogu predložiti bavljenje određenim sportovima dok kod motorički slabije razvijene djece redovit rad na poligonu može popraviti ukupno stanje, te na vrijeme dijagnosticirati potencijalne probleme.
Leave a comment